A semiotic empirical approximation to reading comprehension

Main Article Content

Jorge Lagos
Ana María Soza
Sebastián Zepeda
Daniel Rojas

Abstract

The present work semiotically describes and analyzes, within the framework of Umberto Eco's textual cooperation levels, the "actualization" of a literary essay content realized by pupils (admission 2010) who are doing degree courses in the School of Education and Humanities at Universidad de Tarapacá.

Article Details

How to Cite
Lagos, J., Soza, A. M., Zepeda, S., & Rojas, D. (2018). A semiotic empirical approximation to reading comprehension. Philological Studies, (53), 71–83. https://doi.org/10.4067/S0071-17132014000100005
Section
Artículos
Author Biography

Jorge Lagos, Universidad de Tarapacá, Departamento de Español, Casilla 6-D, Arica, Chile.

Este trabajo es parte de los resultados del Proyecto de Investigación Mayor Ciencia y Tecnología N° 5740-10 de la Universidad de Tarapacá de Arica y fue presentado como ponencia en el XVIII Congreso Internacional de la Sociedad Chilena de Estudios Literarios (SOCHEL), realizado del 7 al 10 de noviembre de 2012 en la Universidad de Los Lagos, Osorno, Chile. Asimismo, la "lectura modelo" aludida en este artículo y que constituye punto de referencia de lectura de los resultados aquí dados se encuentra en Lagos y Rojas (2012). Se agradece el apoyo del Convenio de Desempeño Universidad de Tarapacá-Mineduc.