Two scenes situated in articulo mortis: Diario de Muerte by Enrique Lihn and Veneno de veneno de escorpión by Gonzalo Millán
Main Article Content
Abstract
The purpose of this article is to establish a scenic reading of the books Diario de
muerte written by Enrique Lihn and Veneno de escorpión azul by Gonzalo Millán.
This implies to move along their poetic settings and scenes, accounting for the extreme situation of writing about death and proposing a dialogue of entering and exiting the problematic and aporetic space of one’s own death, which is understood as a non-place and as an issue or reason for a resistant writing. The vanishing point or evolution of the author towards another form of consciousness is projected from the visualization of the text as scene and stage, and of the subject-author as a character in the trance of death, and thus the disintegrating process of death itself is resisted through literary writing.
Article Details
Usted es libre de compartir (copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y construir sobre el material). El licenciante no puede revocar estas libertades siempre y cuando usted siga los términos de la licencia.
La licencia se da bajo los siguientes términos:
Atribución: debe dar el crédito adecuado, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o a su uso.
No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que la licencia permita.