Educational architecture in the works of Fernando Garrido: Between the senses and reason

Main Article Content

Ricardo Carcelén González
José M. López Martínez
Edith Aroca Vicente
Fernando M. García Martín

Abstract

This article reflects on the educational work by the not very well-known Spanish architect, Fernando Garrido Rodríguez. The text results from the analysis of three types of primary documentary sources: Personal interviews with the architect; revision of his architectural files; and reviews of press of the time. The case study presented here includes two completed applied arts and trade schools plus three other unfinished projects; and three educational center prototypes for compulsory education. The study conducted confirms the interest of an architectural production that inexorably struggles between the senses and reason.

Article Details

How to Cite
Carcelén González, R., López Martínez, J. M., Aroca Vicente, E., & García Martín, F. M. (2022). Educational architecture in the works of Fernando Garrido: Between the senses and reason. AUS [Arquitectura / Urbanismo / Sustentabilidad], (31), 94–104. https://doi.org/10.4206/aus.2022.n31-12
Section
Artículos
Author Biographies

Ricardo Carcelén González, Universidad Politécnica de Cartagena, España.

Arquitecto, Universidad Politécnica de Valencia, España.

Docente Universidad Politécnica de Cartagena, España.

José M. López Martínez, Universidad Politécnica de Cartagena, España.

Arquitecto, Universidad Politécnica de Valencia, España.

Docente Universidad Politécnica de Cartagena, España.

Edith Aroca Vicente, Universidad Politécnica de Cartagena, España.

Arquitecta, Universidad Politécnica de Valencia, España.

Docente Universidad Politécnica de Cartagena, España.

Fernando M. García Martín, Universidad Politécnica de Cartagena, España.

Arquitecto, Universidad Politécnica de Valencia, España.

Docente Universidad Politécnica de Cartagena, España.