• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Login

Estudios Pedagógicos
  • Current
  • Announcements
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. No. 23 (1997)

Published: 1997-12-30

RESEARCHS

From optional modules to basic contents: Contextualizing the teaching-learning process in physics

Marilú Rioseco G., Eliana Martínez V.

7-16

htm (Español (España))

The implicit knowledge in the teacher: lexicometer contribution

Montserrat de la Cruz, Nora Baccalá, Laura Ricco

17-31

htm (Español (España))

Perception and expectations of Secondary School students in relation to the training and work of their teachers

Elba Ardiles A., Patricia Escobar M.

33-40

htm (Español (España))

ENSAYOS

Approaching mathematics

Lionel Henríquez B., Adolfo Quiroz R., Pedro Reumay R.

41-49

htm (Español (España))

Use of the normal distribution in evaluating the learning process

Aquiles Fernández V.

51-63

htm (Español (España))

Towards an inner globalization: reevaluation of the term starting from the Decroly method

Víctor Valembois

65-74

htm (Español (España))

Environmental factors affecting children’s school performance

Gladys Jadue J.

75-80

htm (Español (España))

RESEÑAS

LAWRENCE E. SHAPIRO. La inteligencia emocional en los niños

Gloria Mulsow

81-82

htm (Español (España))

INDICE GENERAL

Revista Estudios Pedagógicos

83-118

htm (Español (España))

Regular Thematic Issue

Convocatoria Número Regular Temático

Current Issue

Review Process

Proceso de revisión de Artículos

Authors

Índice por autoras y autores

Information for Evaluators

Información para Evaluadoras y Evaluadores

Nómina de Evaluadoras y Evaluadores

Indexations

 

 

Language

  • English
  • Español (España)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

SCImago Journal Rank

SCImago Journal & Country Rank

Oficina de Publicación
Facultad de Filosofía y Humanidades
Universidad Austral de Chile
Casilla 142
Valdivia-Chile
Fono/Fax: (56-63) 2221952
eped@uach.cl

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.